Поради психолога як допомогти гіперактивним та повільним дітям з навчанням вдома

Всі діти різні: не кожну дитину легко посадити за уроки та включити у заняття. Одні гіперактивні й можуть всидіти дома, інші, навпаки, повільні. Але, дотримуючись деяких правил, ви цілком впораєтеся з навчанням будь-якої дитини.
Правила роботи з повільною дитиною
Вранці, під час підготовки до уроків, важливо розраховувати час те щоб дати дитині можливість підвестися, вимитися і поснідати спокійно, у його власному темпі. Для цього, можливо, доведеться раніше лягати спати і раніше вставати.
Для повільної дитини дуже важливі звичні умови роботи. Якщо він має власний письмовий стіл, якщо він приступає до домашніх завдань завжди в той самий час, то його психіці простіше швидше включитися в роботу.
Повільній дитині важко перемикатися з одного виду роботи на інший. Не треба спантеличувати його несподіваними питаннями, поки він зайнятий попереднім завданням.
Намагайтеся уникати ситуацій, коли від дитини потрібно отримати швидку усну відповідь на несподіване запитання. Необхідно надати йому час на обмірковування та підготовку.
Чи не працювати на «швидкість».
У повільних дітей часто погано розвинена координація рухів, тому корисно використовувати спеціальні вправи у розвиток моторики. У процесі виконання цих вправ можна одночасно тренувати темп та швидкість рухів.
При виконанні домашніх завдань з повільними дітьми не рекомендується робити перерви під час занять з одного з предметів, оскільки знову включитися в роботу дитині буде складно. Найкраща схема така: позаймалися математикою – відпочили – почали займатись листом.
Щоб дитина встигала вловити думку та дії вчителя, рекомендується йти на крок попереду, щоб уже напередодні дитина знала, що робитиме на уроці. Припустимо, якщо на найближчому уроці діти вивчатимуть види тварин, можна переглянути науково-популярний фільм про тварин планети, щоб дитина вже частково включилася в контекст теми.
Повільні діти часто тривожні і, як наслідок, не впевнені у собі. Працюйте тільки на “позитивному підкріпленні”: під час невдач підбадьоріть, підтримайте, а будь-який, навіть найменший, успіх підкресліть. Це буде найкращим стимулом для дитини.
 Правила роботи з гіперактивною дитиною
Обов’язково дотримуйтесь режиму дня! Вставати, обідати, робити уроки, відпочивати в той самий час, навіть у вихідні дні. Це особливо важливо для таких дітей. У дитини з СДВГ низький рівень нейродинаміки, тому він швидко втомлюється та вимикається із процесу.
По можливості дотримуватись єдиної системи вимог.
Гіперактивні діти дуже чутливі до похвали. Їх потрібно намагатися частіше підтримувати, хвалити. При розмові намагайтеся дивитись дитині у вічі, можна тримати дитину за руки.
За виконання домашньої роботи краще ділити вправу кілька коротких блоків /частин.
Дитині буде легше, якщо під час виконання домашньої роботи перед нею буде план дій:
1. Сісти;
2. Дістати підручники та зошит;
3. Подивитись завдання.
і т.д.
Нові вимоги водіть заздалегідь, поступово, щоб дитина встигла звикнути. Можна вивісити їх на видному місці та періодично до них повертатися. Вимог не має бути багато, але вони мають бути чіткими, зрозумілими. Про якісь важливі події чи плани гіперактивній дитині теж краще говорити заздалегідь, тоді не буде такої бурхливої реакції.
Обстановка в сім’ї має бути по можливості комфортною, спокійною; це допоможе врівноважити емоційне тло дитини.
Буває, що дистанційно діти навчаються значно краще. Зараз найголовніше – впоратися з першими труднощами. Можливо, на всіх нас чекають нові можливості? Усім успіхів!

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *